Barbie after the movie

Info over dit tafereel

De toer brengt ons als afsluiter bij de vitrine met enkele exemplaren van de merchandising van Mattel. Het grote succes van de film heeft de Amerikaanse speelgoedreus geen windeieren gelegd.

De CEO van Mattel Kreiz wou dat de film met zijn pop als ster, een cultureel event en een echte goede film zou wezen en voor hem was het niet nodig dat er één Barbie méér zou verkocht worden. Barbie The Movie behaalde de Oscarnominatie voor de film met de grootste box office. De film bracht meer dan 1 miljard dollar op waarvan Mattel 5% krijgt. Wat de merchandising betreft, verkocht Mattel 500 miljoen dollar meer. De opbrengst uit de verkoop van Barbiepoppen steeg in het laatste kwartaal van 2023 met 27% t.o.v. dezelfde periode van 2022.

De lijst van de andere The Movieproducten bevindt zich in of aan de vitrine.

The Movie eindigt met Barbie die vraagt naar haar afspraak met de gynaecoloog…vreemd als ze in de film eerder zegt dat ze seksloos is… is het een opportuniteit voor een nieuwe pop? Of is het een deur naar een vervolg op The Movie waar ze haar zwerftocht in de mensenwereld verder zet?

Text door:

Anne Van De Voorde

Contacteer ons

U kunt ons contacteren via volgende mogelijkheden:

Amber Neyens

+32 477 37 69 44

Kelly Hoebers

+32 473 58 02 90

Joke Bylemans

+32 468 34 54 03